یک کتاب "درباره خودم" برای کودکتان درست کنید. عکسهای خانوادگی ، عکسهای بریده شده  مجلات درباره غذاهای مورد علاقه  او و نقاشی هایش را جمع و نگهداری کنید. آنها را در یک آلبوم عکس بگذارید یا روی یک صفحه بچسبانید و با گیره کاغذ به هم وصل کرده و یک کتاب درست کنید.

زمانی که کودکتان پرنده‌ها را تماشا می‌کند. از او بخواهید تعداد، اندازه، رنگ پرنده‌های مختلف را که می‌بیند بگوید.

گیاه بکارید. به همراه کودکتان دانه‌ای که به سرعت جوانه می‌زند (نخود، لوبیا)و  یک  لیوان کاغذی  را انتخاب کنید. تقریباً تا لبه لیوان را با از خاک مرطوب پر کنید. دانه‌ها را در 1سانتیمتری زیر خاک قرار دهید، فنجان را پشت پنجره رو به آفتاب قرار دهید و کودکتان را تشویق کنید که به آن آب دهد و رویش گیاه را تماشا نماید.

قبل از  خواب با هم به مجلات یا کتابهای کودکانه نگاه کنید. از کودکتان بخواهید  وقتیکه شما اسامی تصاویر موجود در کتاب را میگویید، او به آنها اشاره کند. مثلا «کامیون کجاست؟» خود را به مسخرگی بزنید و از او  بخواهید که با آرنج و پاهایش به آن اشاره کند. از او بخواهید به شما  چیزهایی که گرد هستند یا به سرعت حرکت می‌کنند را  نشان دهد  .

بازی تطبیق را انجام دهید.  دو سری ورق یا کارت بازی  10 تایی که  مشابه هستند را تهیه نمایید.ورقها را رو به بالا بر روی زمین یا میز بچینید که کودک شما بتواند آنها را ببیند. سپس از کودک خود بخواهید که ورقها یا کارتهای مشابه را جدا نماید. با دو سری عکس مشابه بازی را شروع کنید و بندریج  تعداد آنها را بیشتر کنید.

زمانی که غذا می‌پزید یا شام می‌خورید ، با او بازی" بیشتر یا کمتر" را انجام دهید. از او بپرسید چه کسی سیب‌زمینی بیشتری داردو چه کسی کمتر . این کار را با استفاده از لیوانهای مثل هم که با آب یا آبمیوه پر شده اند نیز میتوانید انجام دهید(چه کسی آبمیوه بیشتری دارد؟).

چند دایره کاغذی بزرگ را  بریده و آنها را به کودک نشان دهید. با کودکتان در باره چیزهایی گرد در دنیای او صحبت کنید (مثل یک توپ، ماه). دایره را به دو نیم ببرید و از او بخواهید که  او دوباره آن دایره را مثل اولش درست کند. بعد دایره را به سه و سپس  قسمت های بیشتر  ببرید و بخواهید که او دوباره دایره را درست کند.

در طی  استحمام  به او  کمک کنید که  بصورت بازی  قسمتهای  مختلف بدنش را بشناسد.مثلابگویید مهیار میگه که دست تورا بشویم و دست او را بشویید ،بعدا بگویید "مهیار میگه  پای تو را بشویم".بعدا به کودکتان اجازه دهید  که خودش نقش مهیار را بگوید.یعنی او نام عضو را بگوید و خودش آن عضو را بشوید.به کودکتان این شانس را  بدهید که خودش همه اعضایش را بشوید.

 

درباره عدد 3 با هم صحبت کنید داستانهایی که عدد 3 در آنهاست بخوانید (سه بز‌بزی بداخلاق، سه خوک کوچولو، سه خرس). کودک را تشویق کنید که تا سه بشمارد (چیزهای مشابه مثل سنگها، کارتها، لگوها) . درباره سن سه سالگی صحبت کنید. بعد از اینکه کودک مطلب را درک کرد به سمت اعداد بالاتر 4 و 5 و بعد تا آنجا که کودکتان علاقه‌مند می‌باشدحرکت کنید..

چندین شیء را که  برای کودک شما آشنا هستند بیرون بگذارید  (برس، کت، موز، قاشق، کتاب). از کودک بخواهید به شما نشان دهد کدام یک را می‌توانید بخورید ویا کدامیک را بیرون از خانه می پوشید. به کودکتان کمک کنید اشیا را در گروههای شبیه هم قرار دهد. مثل چیزهایی که ما می‌خوریم و  چیزهایی که ما می‌پوشیم.

وقتی کودکتان لباس می‌پوشد تشویقش کنید با دکمه‌ها و زیپ‌ها تمرین کند. نشان دهید چگونه دکمه‌ها از میان سوراخها رد می‌شوند. وانمود کنید زیپ قطاری است که چوچو کنان از روی ریل رد می‌شود.

اجرای دستورات داده شده را تمرین نمایید. بازی‌های مسخره انجام دهید برای مثال از او بخواهید که چند حرکت سرگرم کننده و غیر معمول را پشت سر هم انجام دهد . مثلا آرنج  شما را  لمس کند سپس به شکل یک دایره بدود یا یک کتاب یافته و آن را روی سرتان قرار دهد. با انجام این کارهای متوالی (هر چند گاها مسخره) او تمرین میکند که چکونه ترتیب را در اجرای دستورات بخاطر بسپاردو اجرا کند.

برای تشویق یادگیری شریک شدن و قسمت کردن وسایل بازی با سایر کودکان  یک گوشه از خانه را برای بازی آماده سازید. در ابتدا  فقط دو کودک را درگیر بازی سازید (یک برادر ، خواهر یا یک دوست)و چند اسباب بازی مشابه در دسترس را به آنها بدهید تا مجبور نباشند همیشه اسباب بازی های خود را قسمت کنند. استفاده از عروسکها یا بلوکها مناسبتر هستند چون این نوع از اسباب بازیها بازی گروهی را  تشویق میکنند. در صورت لزوم و برای اینکه زمان بازی آنها  با اسباب بازی ها ی مشترک  مساوی  باشد ،میتوانید از تایمر اشپزخانه استفاده کنید.

با کودکتان به صداها گوش دهید . یک جای راحت و دنج پیدا کنید و با کودکتان بنشینید. گوش کنید و تمام صداهایی را که می‌شنوید شناسایی کنید. در باره بلند یا آرام بودن صدا از کودکتان بپرسید. سعی کنید این فعالیت  را هم در داخل وهم در بیرون منزلتان انجام دهید.

یک راهرو پر هیجان در بیرون از خانه درست کنید. مثلا ازیک شیلنگ آب، طناب یا تکهای از گچ استفاده کرده و یک راه که از زیر نیمکت، اطراف درخت، و  از کنار دیوار عبور می‌کند، درست کنید.ابتدا کودکتان از این مسیرها در حالیکه اسم آنها را میگویید راه ببرید این راه عبور کند بعد او می‌تواند یک راه جدید بسازد.

قطعات بزرگی از کاغد یا مقوا  را برای کودکتان مهیا کنید تا او روی آن نقاشی کند. از مداد شمعی، مداد یا  ماژیک استفاده کنید.       " بازی نقاشی " کردن را انجام دهید و با کپی کردن هر آنچه که او میکشد او را دنبال کنید.بعد او را تشویق کنید تا آنچه را که شما می‌کشید کپی کند( مثل دایره یا خطوط مستقیم).

وقتی که موقع خواب  داستانی آشنا  برای کودکتان می خوانید یا می‌گوئید توقف کنید ،یک لغت را جا بیاندازید منتظر شوید تا کودکتان جای خالی را  حدث زده و پر کند.

با استفاده از بیسکویت ها  یا پاستیل  حلقه ای یا سایر خوراکی های با سایز کوچک که سوراخی در وسط آنها موجود است و یک قطعه نخ که یک انتهای آنرا بوسیله پیچانیدن یک تکه چسب نواری نوک تیز و سفت  و مناسب برای نخ کردن بیسکویتها کرده اید ، یک گردنبند قابل خوردن درست کنید.

همراه کودکتان به موزیک گوش دهید و برقصید. شما می‌توانید موزیک را در یک لحظه متوقف کرده و بازی یخ زدن (ثابت ماندن) را انجام دهید. همه افراد این بازی را با ثابت ماندن و ایستادن کامل انجام دهند تا اینکه شما موزیک را دوباره شروع کنید. سعی کنید برای مزاح به شکل غیر طبیعی ثابت شوید.

 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم:

بازنشانی تنظیمات: