رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: روابط عمومی پل ارتباطی مسئولان و مردم به شمار می آیند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر محمد حسین صومی در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه اظهار کرد: روابط عمومی باید رسالت سازمان را شناخته و عملکرد سازمان را تبیین کند. همچنین رصد حرکت درست سازمان در مسیر تعیین شده و گزارش آن، توجه به نیاز و تقاضا نیز در زمره ی وظایف روابط عمومی قرار دارد. وی افزود: مهم ترین رکن ارتباطی بین مدیر، کارکنان یک سازمان و مردم، روابط عمومی آن سازمان است. وی تاکید کرد: روابط عمومی و ارتباطات نوعی علم است و افراد نیز باید از رشته های مرتبط بر سر کار آمده و آگاه به ارکان سازمانی باشد.
وی خاطرنشان کرد: معرفی وظایف و خدمات واحدها و نیز ارایه عملکردهای چند ساله به طور شماتیک نیز باید از سوی مسئولان روابط عمومی ها انجام گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: روابط عمومی باید حامی رسالت سازمان و سازگار با نظام اجرایی باشد. وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح به معنای واقعی، کرامت انسانی را مورد توجه قرار داد و این نیز دستاورد بزرگی در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید. وی تاکید کرد: طرح تحول سلامت به عنوان یک موهبت الهی در استان ما به یک میلیون و ۲۰۰ نفر ارایه ی خدمات کرد که ۴۰۰هزار نفر کاملا بی بضاعت بودند. دکتر حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: هفتاد سالگی دانشگاه مایه ی افتخار همه ی کارکنان این دانشگاه است و با نگاهی اجمالی به عملکردها در طی این سال ها می توان به این نکته پی برد که در تمامی دوره ها اقداماتی انجام شده است. ولی طرح تحول نظام سلامت از مهمترین نقاط عطف در دولت تدبیر و امید است. وی افزود: شعار بهداشت جهانی، افسردگی و نشاط از جمله مطالبات و تاکیدات مسئولان روابط عمومی است. وی عنوان کرد: امروزه عصر ارتباطات و تکنولوژی است و روابط عمومی ها نیز در این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند؛ بنابراین ارزش گذاری به روابط عمومی ها نشانگر ارزش دهی به افکار و مردم است. حسینی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: با رویکرد تاکیدات رهبری، مشارکت حداکثری ضروری است و ما همگی در مقابل آینده ی فرزندان خود مسئولیم.
حسینی خاطرنشان کرد: امید است تقویت روابط عمومی بیشتر مورد توجه واقع شود تا مسئولان روابط عمومی نیز بیشتر به رسالت عظیم خود در حوزه ی روابط عمومی عمل کنند. گفتنی است، در این همایش مرحله اول نحوه استفاده از اپلیکیشن روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز آموزش داده شد.
|
|